Sabtu, 26 Januari 2013

Doa memohon cinta ALLAH



‎"Ya ALLAH, sesungguhnya aku memohon cinta-Mu
dan cinta orang yg mencintai-Mu serta cinta yg
dapat mendekatkan aku kepada cinta-Mu.

Ya ALLAH, apa saja yg Engkau anugerahkan
kepadaku daripada apa yang aku cintai, maka
jadikan ia kekuatan untukku mencintai apa yg
Engkau cintai. Dan apa saja yg Engkau
singkirkan daripada apa yg aku cintai, maka
jadikan ia keredaan untukku dalam mencintai
apa yang Engkau cintai.

Ya ALLAH, jadikan cinta-Mu sesuatu yang paling
kucintai daripada cintaku kepada keluargaku,
hartaku dan air sejuk pada saat kehausan.

Ya ALLAH, jadikan aku mencintai-Mu, mencintai
malaikat-Mu, rasul-Mu dan hamba-Mu yang
soleh.

Ya ALLAH, hidupkanlah hatiku dengan cinta-Mu
dan jadikanlah aku bagi-Mu seperti apa yg
Engkau cintai.

Ya ALLAH, jadikanlah aku mencintai-Mu dengan
segenap cintaku dan seluruh usahaku demi
keredhoan-Mu".♥♥♥

[Hadith At-Tirmizi dlm Jami' al- Sahih,
Rasulullah s.a.w bersabda: Inilah doa yg biasa
dipanjatkan oleh Nabi Daud a.s]
 

1 ulasan:

Rintihan HambaMu berkata...

Jzkk yer.
doa yg baik utk diamalkan.

love me? tinggalkan jejak pas follow tau..so tat cik starzz ley follow korunk balik ye