Isnin, 12 Disember 2011

percaya ALLAH itu ada


Hari ni saya sedar, saya sudah meningkat dewasa…dari segi percakapan, pergaulan serta cara berjalan..  tak dapat bayangkan betapa banyak nikmat ALLAH dah bagi pada saya.. Suatu masa dulu, when I’ve problem…. I feel lonely by being alone… tiada teman untuk berkongsi masalah..but fortunately ALLAH berikan saya keluarga yang benar-benar penyayang dan memahami saya… suatu masa dulu, pernah suatu ketika saya tak dapat menikmati nikmatnya mempunyai teman-teman… tapi alhamdulillah kini, ALLAH dengan rahmat dan kasih sayangNYA  hadirkan disisi saya ramai sahabat yang sanggup berkongsi suka dan duka bersama…. ALLAH benar-benar memahami kita… dikala kita jatuh DIAlah yang pertama memimpin kita kearah cahayaNYA…

When we wish for something…. Dun forget untuk berdoa kepadaNYA…. Sebab apa???kerana  ALLAH yang mencipta langit dan bumi, berkuasa menghadirkan segalaNYA dengan izinNYA… percayalah…bukankah ALLAH telah berfirman.. faqola rabbi, “berdoalah kepadaku, nescaya akan ku perkenankan kepadaMU…

Walaupun diri kami  yang lemah ini seringkali tersungkur melakukan kezaliman terhadap diri sendiri, manusia serta alam…Namun…ALLAH itu  sentiasa maha pengampun lagi maha menerima taubat… ya ALLAH tiada nikmat yang lebih indah selain  diberi kesempatan untuk mengenaliMU..serta sujud kepadaMU…

Wahai pemilik nyawaku…
Betapa lemah diriku ini…
Berat ujian darimu..
Ku pasrahkan semua padaMU..
TUHAN BARUKU SEDAR…
Indah nikmat sihat itu..
Tak pandai aku bersyukur..kini ku harapkan cintaMU..
Kata-kata cinta terucap indah..mengalir berzikir di kidung doaku..
Sakit yang ku rasa kian jadi penawar dosaku…
Butir-butir cinta air mataku..
Teringat semua yang KAU beri untukku..
Ampuni khilaf dan salah..selama ini ya ILLAHI..
Muhasabah cintaku…



Tiada ulasan:

love me? tinggalkan jejak pas follow tau..so tat cik starzz ley follow korunk balik ye