Jumaat, 9 Disember 2011

manusia mudah melakukan kesilapan

Benarlah kata orang apabila kita bersuara tentang kebenaran..kita adalah orang pertama yang diuji tentangnya..jika sebelum ni saya beri nasihat ‘jangan rasa diri teruk’ sebaliknya sekarang saya jua rasa diri saya teruk..kenape ye? Saya seorang yang tak pandai nak marah-marah…but lately saya mula menyuarakan ketidak-puashatian saya secara terang-terangan! Saya tak pernah begini…bukan sahaja teman-teman malah saya sendiri pelik …

Ok hari ni saya emo perihal laptop..perkara kecil je…juz Cuma saya tak mahu bawa laptop saya..sebab keypad dah tercabut, disamping bateri bermasalah…saya segan sebenarnya….saya mati-matian tak nak bawa sebab laptop orang lain lebih elok…saya harap mereka consider…disebabkan mereka tak nak jugak..last-last saye emo pula… kenapa dengan saya kebelakangan ni agaknya…selalunya saya jenis yang tak kisah lansung.. rasa bersalah sangat3…. Haishh….

Disebalik kejadian tu… ade orang bagi galakkan supaya saya berani menyatakan ketidakpuashatian supaya orang lebih menghormati pendirian saya… tapi bukankah saya telah menzalimi mereka… sepatutnya walau macam mana marah sekalipun, saya wajib kawal.. keadaan seakan-akan sudah berubah..saya yang dahulunya tak akan menyuarakan apa-apa/ melawan tindakan orang lain mula mempunyai pendirian tetap… saya ada matlamat saya…  teman-teman rapat mula mengatakan (nuraziela kamu sudah semakin matang)..

Wahai diriku yang lemah…
ingatlah seperkara..kadang-kala kita tak suka orang pentingkan diri sendiri, namun secara tak sedar kita turut pentingkan diri sendiri…
Kadangkala-kala kita rasa orang tidak adil, namun secara tak sedar kita sendiri tidak adil..
Kdang-kala kita rasa apa yang kita lakukan adalah betul, namun secara tak sedar apa yang kita lakukan it itu salah sebenarnya..
muhasabah diri balik..
kenapa aku jadi begini.
Memang hidup ini tidak akan terlepas dari masalah..dari a sampai z..
kalau masalah cinta,rasa rindu..risau akan seseorang, ...belum lagi masalah pelajaran, sahabat dan sebagainya…T__T  hablun mina ALLAH wa hablun minas…dosa dengan ALLAH, insyaALLAH ALLAH ampunkan dengan bertaubat…dosa dengan manusia? Jangan sampai kita berbantah-bantahan di akhirat kelak atas dosa sesame manusia di dunia ni.. 
ujian….ujian….
sejauh mana saya mampu tanggung semua ni…dengan bermujahadah
Tabahlah….kita manusia sering melakukan kesilapan…. 
Ya ALLAH matikanlah kami dalam husnul khatimah..


Tiada ulasan:

love me? tinggalkan jejak pas follow tau..so tat cik starzz ley follow korunk balik ye