Jumaat, 18 Mac 2011

CINTA DImulai dengan pernikahan

Dialog ini tiada kena mengena dengan yang hidup ataupun telah meninggal dunia..hanya sekadar luahan rasa penulis.


Si Jejaka:Hi awak, boleh berkenalan, da lama saya perhatikan awak.
Si gadis:Assalamualaikum…sape ni?
Si Jejaka:waalaikumussalam..saya *hamba ALLAH*.Terus terang saya rasa    tertarik hati ngan awak ,Tapi sebelum tu boleh saya tau  awak sudah berpunya ke belum?
                           
Si gadis :Selagi belum bernikah saya bukan kepunyaan sapa2.ish3…
Si Jejaka: Boleh tak kte berkawan?
Si gadis:mintak maaf, saya takut persahabatan yang dibina bertukar kepada rasa cinta.Saya harap awak faham.

Si Jejaka: baguslah kalau begitu, tak salah kan.
Si gadis:itu salah.. cinta sebelum nikah adalah HARAM.

Si jejaka :0oo ok..so  macam mana saya nak dekati awak?

Si gadis:dekati abah dan mama saya.kalau mereka setuju terus masuk meminang, kan senang.

Si jejaka: err….macam tu ke..kenapa kena melalu family awak dulu?
Si gadis:sebab saya tak nak terjatuh cinta ngan awak sebelum nikah.Saya tak nak mulakan zina hati.  
   
Si jejaka:saya faham,kalau saya tak mampu lagi nak meminang awak?
Si gadis :simpanlah cinta dan rindu itu di dalam hati, sehingga ALLAH bagi kemudahan pada awak.Mencintai tidak semestinya memiliki.Redha akan takdir yang ditentukan ALLAH.
                    
Si jejaka :ok saya faham.
Si gadis:trima kasih, saya ada hal ni..assalamualaikum
Si jejaka:waalaikumussalam.

seseorg yg cintakan seseorg kerana ALLAH, tapi ditahan sehingga dia meninggal.. 
dan meninggal dalam keadaan menahan cinta , 
syurgalah menjadi kediamannya,



.......THE END OF STORY........

Tiada ulasan:

love me? tinggalkan jejak pas follow tau..so tat cik starzz ley follow korunk balik ye