Isnin, 19 Oktober 2009

Arah tuju hidupku, di mana???


Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani
Hari ni, 18 october 2009, terasa cepat benar masa berlalu, tetibe aku terfikir bile2 masa je ALLAH akan ambil nyawa aku.Persoalannya adakah aku bersedia. Ya Allah aku sentiasa bergelumang dengan dosa, iman aku sentiasa zaid wa naqis, aku takut bertemu denganmu dalam keadaan yang hina.Aku sedar hidup ini hanya persinggahan sementara sebelum aku mati dan dibangkitan untuk melihat kerajaanMU yang nyata. Ketika itu aku akan ditempatkan sama ada di syurga atau di neraka, amalan aku akan dihisab, aku malu bertemuMU dalam keadaan yang hina, ampunkanlah aku ya ALLAH. Hidup ini umpama tempat ujian dimana hamba-hambaNYA Akan berdepan dengan pelbagai dugaan yang b0leh kita anggap sebagai “peperiksaan “ untuk menguji sejauh mana iman di dada kita, dan yang penting kita perlu bersabar.Tapi YA ALLAH aku selalu kecundang dalam ujianMU, padahal aku dah diberi peringatan sebelum itu. Ya ALLAH aku merindukan rahmat dan kasih sayangmu dalam hidupku. Meskipun pun aku ulangi dosa dan noda yang menjanjikan azab sengsara, namun ku sedari keampunanMU sentiasa terbuka.Selamatkanlah aku ya ALLAH dari terus hanyut di dunia ini tanpa arah tujuan yang jelas. Peringatkanlah aku ya ALLAH sesungguhnya tujuan aku hidup di dunia ni untuk mengumpul bekalan bertemuMU Ya ALLAH.

Tiada ulasan:

love me? tinggalkan jejak pas follow tau..so tat cik starzz ley follow korunk balik ye